Już jest! Zielone torowisko powstaje na ulicy Kasprzaka w Warszawie

O planach budowy sieci zielonych torowisk w Warszawie pisaliśmy w lipcu. To, co było tylko zapowiedzią właśnie jest realizowane. Zielone torowisko układane jest na ulicy Kasprzaka. Między torami pojawił się rozchodnik.

Trwa budowa linii tramwajowej na ulicy Kasprzaka. To liczący około 2,3 km odcinek nowych torów, które powstają między ulicami Wolską i Skierniewicką. Dodatkowo tramwajarze zmodernizują nieco ponad kilometr istniejącego torowiska w ciągu ulicy Wolskiej i Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona.

Trasa na Kasprzaka nie tylko zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, ale będzie również cieszyć oczy mieszkańców. Podobnie jak w przypadku innych realizowanych obecnie inwestycji, tak i tutaj tramwajarze zamierzają zazielenić torowisko. Właśnie rozpoczęto układanie rozchodnika na nowych torach. Docelowo na tej trasie pojawi się aż 2,5 km zielonych torów. Realizacja inwestycji ma się zakończyć w połowie 2023.

Zielona Warszawa to jeden z moich priorytetów, dlatego wprowadzamy zieleń wszędzie tam, gdzie jest to możliwe. To nie tylko nowe drzewa i krzewy w warszawskich lasach, parkach i wzdłuż ulic. Zazieleniamy też tory tramwajowe, wiaty przystanków, a nawet słupy trakcyjne – mówił Rafał Trzaskowski.

Dlaczego rozchodnik, a nie trawa? W mieście jest już ponad 27 km zielonych torów. Tramwajarze, głównie podczas remontów, zastępują tradycyjną konstrukcję torowisk zielonym dywanem. Prowadzili oni też testy mające na celu sprawdzić, jak przyjmują się nowe rośliny na torach i jakie stosować technologie ich zazieleniania. Rezygnują z trawy, która wymaga stałego podlewania.


Rozchodnik początkowo eksperymentalnie został posadzony na ul. Obozowej, a teraz dzięki temu, że nie potrzebuje podlewania trafia na inne ulice. To szczególnie ważne przy ocieplającym się klimacie i braku wody w Polsce. Tory, które teraz zostaną zazielenione będą pierwszymi w stolicy, które nie przejdą pełnej wymiany na osadzane w konstrukcji betonowej. To pozwala obniżać koszty zazieleniania istniejących torów.

Na torach będzie rosło osiem gatunków rozchodnika i dzięki temu, gdy roślina będzie kwitła, to będzie zmieniał się jej kolor.

źródło: Tramwaje Warszawskie

Czytaj też:  Komunikacja miejska | Zieleń | Ciekawostki | EkologiawhiteMAD na Instagramie