Marka DILIGENT i ich najnowsza kampania kolekcji RAW TONEY

Marka Diligent i kolekcja Raw Toney, to multikulturowe wpływy mody, które mieszają się ze sobą, zaczerpnięte z różnych zakątków świata i oddające intrygujący wyraz demokratycznej mody skierowanej do świadomych odbiorców. Ich nowoczesne formy to mezalians Hip-Hopu z plażą Saint-Tropez z lat 60. i 70.. Niepowtarzalnym elementem kolekcji są ręcznie farbowane tkaniny w abstrakcyjne motywy zaczerpnięte z hipisowskiej stylistyki. Reprezentują wolność i indywidualizm oraz zwracają uwagę na powracającą popularność trendu hand made.

Kolekcja na sezon 2020 przedstawia zmodernizowaną XX wieczną klasykę zainspirowaną zderzeniem delikatnych, sensualnych tkanin z surowymi denimowymi bawełnami. Kobiece sukienki, seksowne gorsety i spódniczki, oversizowe żakiety oraz obszerne koszule w zestawieniu ze spodniami typu biodrówki są esencją trendu lata Diligent. Przerysowane, mocne elementy takie jak rękawy czy drapowane spódnice, nawiązują do czasów wiktoriańskich. Sztywna tkanina uwydatnia formę i podkreśla nawiązanie do epoki. W projektach przeplatają się elementy blisko ciała i te okalające sylwetkę. Muzą jest tu kobieta, dla której wizerunek mężczyzny staje się uwydatniającym ją tłem.

Elementem scalającym kolekcję są kieszenie — wyeksponowane na zewnątrz, przypominające nowoczesną formę
toreb czy też nerek. Wykonane z jedwabiu nadają luksusowego charakteru klasycznym elementom garderoby, stając się jednocześnie detalem bardziej wizerunkowymi. Dopełnienie kolekcji stanowią natomiast ręcznie tworzone kapelusze w dwóch odsłonach. Dzienne nakrycia głowy wykonano z lekkiej i ażurowej słomy, a bardziej wieczorowe propozycje stworzono z naturalnej wełny królika w połączeniu z obszernymi chustami czy satynowymi szalami.

Kolorystyka jest inspirowana barwami ziemi, przełamanymi wyrazistymi akcentami cytryny, seledynu, szmaragdu i turkusu. Gradacje kolorów barwionych tkanin rozpoczynają się od delikatnego, piaskowego beżu i brązu, przechodząc w jasne zielenie, błękity, a kończąc na ciemnym amarancie, ziemistych brązach i khaki.
Marka Diligent w swojej nowej kolekcji nie stawia żadnych granic, zwraca zaś uwagę na to, że dawne motywy i trendy wpisują się we współczesność i stają się na nowo aktualne. Dzięki projektowi „Wear Polish” powstałemu z inicjatywy Instytutu Adama Mickiewicza kolekcja została zaprezentowana podczas londyńskiego tygodnia mody jesienią 2019 roku. Kolekcja otrzymała również nagrodę najlepszej kolekcji premium od Mittel Lab Moda podczas prezentacji jesienią 2019 w Mediolanie w ramach mediolańskiego tygodnia mody.

Kilka słów o kampanii: 

Kampania Marki DILIGENT na sezon 2020 to opowieść o przestrzeni, czasie i sztuce umiejscowiona w
dwukondygnacyjnej, modernistycznej willi w Ustroniu gdzie na analogowych kadrach można podziwiać kolekcję
Raw Toney. Nie bez znaczenia jest tu miejsce – historia budynku sięga aż 1968 roku, a od 1995 roku jest siedzibą
SARP Katowice. Wnętrze willi, niezmieniane od lat, robi ogromne wrażenie, przywołując wspomnienie czasów, kiedy architekci Aleksander Franta oraz Henryk Buszka zaprojektowali budynek dla ówczesnego wojewody katowickiego gen. Jerzego Ziętka.

Sesja kolekcji została zrealizowana przez fotografkę Ulę Kóskę przy wykorzystaniu tradycyjnej fotografii
analogowej, aby jeszcze wierniej oddać ducha wnętrza. Kolekcja Raw Toney, autorstwa duetu Szymona Mrózka,
Marty Pospiesznej jest spójna z architekturą co sprawia, że kadry nabierają wyjątkowego charakteru.
Diligent szukając inspiracji często sięga do sztuki współczesnej, natury i architektury. Kolekcja oraz przestrzeń to
wielowymiarowy obraz składający się z warstw, faktur oraz kolorów. Zaproponowane na sezon 2020 sylwetki w
barwach ziemi są naturalne, czasem przełamane mocnym akcentem. Podobna paleta kolorystyczna występuje na
ścianach, posadzkach, mozaikach i łączy się z naturą w ogrodzie

W swoich projektach marka stawia na indywidualizm, tworząc demokratyczną modę, wynikiem czego Raw Toney
jest zmodernizowaną XX wieczną klasyką. Kluczowe wartości modernizmu, to przede wszystkim forma wynikająca z funkcji oraz projektowanie w zgodzie z otoczeniem. Gra światłem to fundamentalny element kampanii, która wydobyła bogate kompozycyjnie obrazy, zarówno te analogowe, jak i video, skupiające się na detalach architektonicznych i modowych. Sensualna postać modelki odegrała osamotnione indywiduum, zmieniające garderobę i miejsca. Ta różnorodność to celowy zabieg ukazania jednostki w obliczu samotności, postrzegania rzeczywistości, połączenia z naturą i przestrzenią. Całościowy przekrój nastrojów potęguje wizerunek kolekcji.

Zobacz również: Moda | Fotografia | Edytorial | Kolekcja

Marka Diligent:

Projektanci: Szymon Mrózek https://www.instagram.com/simondanielmrozek/
Marta Pospieszna https://www.instagram.com/pospiesznamarta/
Zdjęcia: Ula Kóska www.instagram.com/ula_koska

Film: Pawel Frenczak www.instagram.com/pawelfrenczak
www.pawelfrenczak.com
Model: Izabela Kozłowska – United For Models
https://unitedformodels.com/
Stylista: Paweł Kędzierski – Art Faces Warsaw
https://www.instagram.com/pkedzierski/
Biżuteria: Kopiszka https://www.instagram.com/kopiszka/
https://kopi.com.pl/
Buty: Amore Shoes https://www.instagram.com/a.moreshoes/
https://amoreshoes.pl/
Makeup#1:Daria Mierzwa www.instagram.com/_daryamakeup_
Makeup#2: Izabela Zielińska www.instagram.com/izabelazielinskamakeup
Włosy:Trendy Hair Fashion – Mateusz Grzywa
http://www.trendyhair.pl/
Backstage Film: Pawel Frenczak www.instagram.com/pawelfrenczak
www.pawelfrenczak.com
Backstage: Paweł Mrowiec www.instagram.com/pawel_mrowiec
www.pawelmrowiec.com
Produkcja: Paweł Mrowiec www.instagram.com/pawel_mrowiec
www.pawelmrowiec.com
Światło: Bartek Gburek
Asystent: Maciej Głuszka www.instagram.com/maciej_galuszka