Nicole McLaughlin Łączy Funkcjonalność i Design we współpracy z Vault by Vans

Vault by Vans z dumą nawiązuje współpracę z projektantką i multidyscyplinarną artystką Nicole McLaughlin przy nowej kolekcji podkreślającej jej zamiłowanie do ogrodnictwa vintage i odzieży roboczej. Znana ze swoich upcyklingowanych dzieł i projektów z dozą humoru, McLaughlin przeobraziła Vans Slip-On VP VR3 LX w praktyczne, a zarazem zabawowe dzieło sztuki, wykorzystując przy tym mieszankę materiałów odpowiedzialnie pozyskiwanych i pochodzących z recyklingu. Kolekcja ta stawia na pierwszym planie dyskusję na tematy związane ze zrównoważonym rozwojem i nadprodukcją, co jest istotnym elementem zasad dla McLaughlin i Vans. Buty Vault by Vans x Nicole McLaughlin Slip-On VP VR3 LX będą dostępne w sklepach globalnych 31 marca 2023 roku na stronie Vans.eu/vault oraz w wybranych punktach sprzedaży detalicznej Vault by Vans.

Poprzez upcykling, Nicole wykorzystuje potencjał produktów jednorazowych i przekształca je w wielofunkcyjne. Vault by Vans Slip-On VP VR3 LX to sylwetka łącząca koncept funkcjonalności i wzornictwa – model został wyposażony w praktyczne kieszenie umiejscowione na przedniej części buta do przechowywania drobnych akcesoriów ogrodniczych. Vault by Vans Slip-On VP VR3 LX jest dostępny w dwóch wersjach kolorystycznych: White/Green, inspirowaną klasyczną torbą na przyrządy ogrodnicze, oraz Brown/Grey nawiązującą do toreb na odzież roboczą często noszonych do i z miejsca pracy.

Buty zostały wykonane z płóciennych cholewek z bawełny organicznej, a także posiadają wiązania z poliestru pochodzącego w 50% z recyklingu. Dodatkowo model Vault by Vans x Nicole McLaughlin Slip-On VP VR3 LX posiada wkładkę VR3Cush™, która została wykonana w co najmniej 25% z pianki EVA pochodzącej częściowo z roślin, zgodnie z normą ASTM D6866-16. Co więcej, nowa podeszwa zewnętrzna buta – VR3Waffle™ składa się w 60% z naturalnej gumy pozyskiwanej z gospodarstw, które stosują sprawdzone, zrównoważone praktyki z myślą o środowisku i zmniejszeniu wpływu na planetę, a przy tym spełniają wysokie standardy Vans w kwestii przyczepności i trwałości. Obie sylwetki zostały wykończone niestandardowymi metkami Nicole McLaughlin i paskiem na kostce, zapewniając funkcjonalny sposób noszenia i przechowywania butów. Sprawdź jak torba na przybory ogrodnicze została przerobiona w model Vault by Vans x Nicole McLaughlin Slip-On VP VR3 LX na @Vansvault.

“The Vault by Vans NM Gardening Tote jest wizją którą posiadałam od jakiegoś czasu” powiedziała Nicole McLaughlin. “Zawsze kochałam model Slip-On i tradycyjną płócienną cholewkę. Idea płótna sprawiła, że pomyślałam o torbach ogrodniczych w stylu vintage i to zainspirowało mnie do stworzenia własnej wersji, funkcjonalnego Slip-On’a Gardening Tote.”

“Stworzyłam pierwotną wersję buta wykorzystując do tego celu starą torbę ogrodniczą, a idea korzystania ze zrównoważonych tkanin i materiałów towarzyszyła mi przez resztę procesu projektowania. Jestem tak podekscytowana tym, jak buty wyszły i było tak fajnie współpracować z zespołem Vans, który sprawił, że moja wizja stała się rzeczywistością!”

Duch pomysłowości Nicole McLaughlin został uchwycony przez Petera Sutherlanda w Boulder, Colorado i wyreżyserowany przez Kyle’a Kivijärvi, założyciela i kuratora @Gramparents.

Kolekcja Vault by Vans x Nicole McLaughlin będzie dostępna globalnie 31 marca 2023 roku, na stronie Vans.eu i w wybranych salonach Vault by Vans. Po więcej informacji, odwiedź stronę Vans.eu/vault.

O Nicole McLaughlin
Nicole McLaughlin jest projektantką i artystką multidyscyplinarną mieszkającą w Boulder w Kolorado. Jej twórczość i zainteresowania koncentrują się na zrównoważonym rozwoju i upcyklingu, które artystka wykorzystuje w zabawny i funkcjonalny sposób, tworząc tym samym przestrzeń do rozmowy o wprowadzaniu zmian. Jej prace pojawiały się w wielu istotnych publikacjach, takich jak Vogue, GQ i The New York Times.

O marce Vans
Vans®, marka VF Corporation (NYSE: VFC), oferuje oryginalne obuwie, odzież i akcesoria stworzone z myślą o sportach akcji. Oryginalne kolekcje Vans® są dostępne w 97 krajach za pośrednictwem sieci spółek zależnych, dystrybutorów oraz międzynarodowych oddziałów. Vans® ma ponad 2 tys. punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie, obejmujących własne sklepy oraz punkty działające na podstawie franczyzy i współpracy partnerskiej. Vans® wspiera twórczą ekspresję w kulturze młodzieżowej poprzez sport, sztukę, muzykę i kulturę miejską. Marka zapewnia innowacyjne platformy takie jak Vans Checkerboard Day, Vans Park Series, Vans Triple Crown of Surfing®, Vans Custom Culture oraz międzynarodowe centrum kultury i muzyki Vans: House of Vans.

Materiał partnera

Zobacz również: Buty | Moda | Kolekcja