Nowy projekt Brodki. Artystka zaprasza do współpracy cyfrowych twórców!

W ramach projektu „XPS Revolt”, w kolaboracji z markami Dell i Intel, Brodka stworzy film, w którym wykorzysta 4 najlepsze prace konkursowe, zgłoszone przez twórców działających w nowych mediach.

Konkurs „XPS Revolt by Brodka” potrwa 7 tygodni i jest adresowany do wszystkich amatorów i profesjonalistów, którzy realizują się twórczo w cyfrowym świecie. Prace, ilustrujące czym dla uczestnika jest piękno, wolność oraz moc twórcza, można zgłaszać w 4 kategoriach: Dźwięk, Obraz, Ruch, Znak. W praktyce oznacza to: motyw muzyczny, grafikę, zdjęcie, kolaż, wideo, animację, efekt 3D czy typografię.

W każdym z 6 etapów konkursu jury pod przewodnictwem Brodki wyróżni 10 prac, których autorzy otrzymają płyty winylowe z autografem artystki. Na zakończenie konkursu, spośród wszystkich wyróżnionych zgłoszeń, Brodka wybierze 4 najlepsze, których twórcy zostaną nagrodzeni laptopami Dell XPS 13 na platformie Intel EVO. Co więcej, artystka włączy ich prace do swojej autorskiej impresji wideo.

Q: Co o projekcie mówi artystka?

A: – Ta kolaboracja to swego rodzaju twórczy eksperyment – mówi artystka, – ponieważ ostateczny kształt mojego filmu będzie w dużej mierze zdeterminowany tym, co otrzymamy od zewnętrznych twórców. Jest to dość ekscytujące. Moim zdaniem to jest właśnie największa korzyść tworzenia w nowych mediach, że praktycznie nie ma granic kreatywności, ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia. Myślę, że cyfrowi twórcy zaskoczą nas mnóstwem kreatywnych pomysłów i inspiracji. Projektanci, art directorzy, graficy, fotograficy, filmowcy, twórcy animacji, muzycy oraz wszyscy inni, którzy realizujecie swoje artystyczne pasje w nowych mediach, czekamy na was! – zaprasza Brodka.


Q: Gdzie można zgłaszać prace konkursowe?

A: Prace można zgłaszać na stronie xpsrevolt.pl, gdzie znajdują się również szczegółowe zasady konkursu.

Q: Jak wygląda team kreatywny Brodki?

A: Brodka to bardzo wszechstronna i utalentowana, wielokrotnie nagradzana artystka, znana szerszej publiczności przede wszystkim ze swojej aktywności muzycznej. Jej kolejne płyty zawsze są zaskoczeniem i w pewnym sensie zmieniają zasady gry. Perfekcjonistka zarówno w studiu jak i na planie, ogromną wagę przykłada do warstwy wizualnej swoich teledysków, które również sama reżyseruje. Jej wideoklip do pochodzącego z ostatniej płyty utworu “Game Change” otrzymał prestiżową nagrodę Berlin Music Video Awards. Natomiast teledysk „Annuszka”, wyreżyserowany przez nią wspólnie z Przemkiem Dzienisem dla Krzysztofa Zalewskiego, nagrodzono Fryderykiem 2021.

Q: Dlaczego Dell nawiązał współpracę właśnie z tą artystką?

A: – Zafascynowała nas niesamowita osobowość Brodki, jej ogromna kreatywność, a jednocześnie skrupulatna perfekcyjność w każdym calu. Właśnie tak staramy się tworzyć swoje produkty – komentuje Magdalena Wyzińska, Partner Marketing Manager w Dell Technologies Polska. – Laptopy z naszej topowej linii XPS są technologicznym majstersztykiem pod każdym względem, zarówno wizualnie jak i funkcjonalnie. Kierujemy je przede wszystkim do twórców, bo spełniają, a nawet przekraczają wymagania platformy Intel EVO dotyczące wzornictwa, mobilności i wydajności. Artystka taka jak Brodka, utalentowana, bardzo nowoczesna w swoim podejściu do procesu tworzenia, obecna w nowych mediach, jest wręcz wymarzoną ambasadorką dla tego projektu – dodaje Magdalena Wyzińska.

Q: Jaką rolę w projekcie pełni Brodka?

A: W projekcie „XPS Revolt” Brodka występuje w roli Dyrektor Kreatywnej, scenarzystki i reżyserki krótkiej impresji wideo, która ma w symboliczny sposób pokazać zjawiska wpływające na każdego twórcę, również digitalowego: piękno, wolność, moc twórczą. Kompletuje w tym celu wirtualny team kreatywny, który ciekawymi zgłoszeniami konkursowymi wzbogaci tę produkcję.

Q: Czym jest EVOteka?

A: Wszystkie wyróżnione prace konkursowe trafiać będą do specjalnej galerii na stronie xpsrevolt.pl. EVOteka ma być cyfrową biblioteką twórczych inspiracji nie tylko dla Brodki, ale również dla wszystkich uczestników konkursu. Jego tematyka to nic innego jak przetłumaczenie na język sztuki trzech najważniejszych kryteriów dobrego laptopa, definiowanych przez Intel EVO: designu, mobilności i wydajności.

Q: Kto realizuje kampanię?

Za koncept kreatywny i kompleksową obsługę „XPS Revolt” odpowiedzialna jest agencja reklamowa Pakaya. Kampanię inauguruje intrygujące artystyczne wideo wymyślone i wyreżyserowane przez Brodkę wspólnie z Przemkiem Dzienisem, cenionym w branży reżyserem reklam i wideoklipów. Film zrealizowało studio produkcyjne Papaya Films. Za zakup mediów odpowiedzialny jest MediaHub.

Q: Jak wygląda koncept kreatywny?

A: Na filmie androidalna, odrealniona Brodka zaprasza użytkownika do zanurkowania w świat wyobraźni i przełączenia się na tryb tworzenia. Zamknięta w swoim cyfrowym świecie pozwala twórcom wkroczyć do niego i trochę w nim namieszać.

Q: Gdzie można obejrzeć wideo?

Wideo można obejrzeć na stronie konkursowej xpsrevolt.pl oraz na kanale Youtube innego projektu Dell, adresowanego między innymi do twórców Uzdalnieni.pl: https://www.youtube.com/watch?v=N0RZ5kHuIug

Q: Co jeszcze znajdziemy na stronie Uzdalnieni.pl?

Kampania wpisuje się w długofalową strategię kontentową marki Dell, która chce towarzyszyć swoim użytkownikom na każdym etapie ich osobistego i zawodowego rozwoju. Szczególnie w obszarze szeroko rozumianego tworzenia, któremu to dedykowana jest najwyższa seria laptopów konsumenckich Dell XPS.

Projekt „XPS Revolt by Brodka” ma swój szerszy kontekst na platformie https://uzdalnieni.pl – świeżo odpalonym lifestylowym portalu Dell, przeznaczonym dla użytkowników laptopów, którzy realizują swoje zainteresowania, talenty i pasje zdalnie. W trakcie trwania kampanii będą tu publikowane wywiady z twórcami, materiały zza kulis i inne ciekawe treści dotyczące „XPS Revolt”. Zapraszamy do śledzenia przebiegu projektu na profilu Uzdalnionych na Instagramie klikając TUTAJ.

Czytaj też: Technologia | Ciekawostki | Grafika | Identyfikacja wizualna | whiteMAD na Instagramie

źródło: materiały prasowe