Pan Zygmunt miał zlikwidować swój zakład. Pomoc ruszyła, zakład zyskał nowy szyld

Pan Zygmunt jest szewcem. Swój zakład prowadzi od 1986 roku. Niestety ukryty w podwórku osiedla zakład był rzadko odwiedzany przez klientów i groziło mu zamknięcie. Wtedy do akcji wkroczyli internauci.

W serwisie Zrzutka.pl ruszyła zbiórka pieniędzy na rzecz zakładu szewskiego pana Zygmunta, który swoją działalność prowadzi od 36 lat. Warsztat szewski znajduje się przy ulicy Sztormowej 5 w Gdańsku. Na początku pandemii koronawirusa obroty w zakładzie zmalały o połowę i nad panem Zygmuntem zaczęły gromadzić się ciemne chmury. W promocji działalności nie pomogła lokalizacja warsztatu. Znajduje się on w niskiej jakości garażowym budynku. Większość gdańszczan nie wie nawet, że taki zakład tam się znajduje. Potrzebny był więc nowy szyld, który pomoże w oznaczeniu miejsca.

Zbiórka na reklamę zakładu pana Zygmunta rozpoczęła się w serwisie Zrzutka.pl (TUTAJ). Internauci zebrali już ponad 6 tysięcy złotych, które przeznaczone zostanie na reklamę. Jednak pomoc przyszła też z zupełnie innej strony. Z propozycją pomocy zgłosili się członkowie stowarzyszenia Traffic Design, którzy zdecydowali się pro bono zaprojektować nowy szyld, spełniające ograniczenia stawiane przez obowiązujące w Gdańsku przepisy dotyczące uchwały krajobrazowej.

Pamiętacie szewca z Żabianki, któremu przez pandemię groziło bankructwo? Temat nagłośniło Make life harder, a p. Magda zorganizowała zrzutkę dla zakładu. Chwilę później jedna z naszych obserwatorek Tonia napisała do nas DM z prośbą o interwencję “ten Pan zasługuje na dobry design”. Obiecaliśmy działać, więc skontaktowaliśmy się z Panią Magdą i machina ruszyła. Zaprojektowaliśmy szyld pro bono, pamiętając o mikro budżecie i industrialnym charakterze okolicy – informują Traffic Design na swoim Facebooku.


Kluczowe prace wykonał Paweł Wiśniewski z Traffic Design, który nie zważając na trudne, grudniowe warunki atmosferyczne oczyścił elewację i pomalował fasadę, szyld i drzwi. Cały proces trwał kilka dni, a o akcji zdążyli usłyszeć już gdańszczanie. Każdego dnia do szewca ustawiała się kolejka klientów, chcących wesprzeć zakład.

To wspaniała inicjatywa i warto dziękować każdemu, kto postanowił pomóc. Efekt prac możecie zobaczyć na zdjęciach niżej.

Czytaj więcej: Gdynia | Identyfikacja wizualnaMiasto | MetamorfozaWydarzenia

Przesuń i zobacz zmiany PRZED i PO:

fot. Rafał Kołsut, źródło: Traffic Design