Polska marka stworzyła koszulki z wiedźmami. Pokazują siłę kobiet!

Cztery oblicza słowiańskich wiedźm pojawiły się na ręcznie haftowanych koszulkach, które powstały dzięki współpracy dwóch polskich marek: palarni kawy CoffeePro z Krakowa i manufaktury VADA z Częstochowy. Koszulki z wiedźmami trafiły do sprzedaży.

Pomysł został zainspirowany słowiańskimi opowieściami o silnych, mądrych i pięknych kobietach. Każda z naszych koszulek jest inna i prezentuje wyjątkową postać. Są na nich wiedźmy Wiła, Tęsknica, Rusałka i Nocnica. Można zatem wybrać taką, która najbardziej oddaje konkretną osobowość – mówi Małgorzata Oczak, właścicielka CoffeePro.

W stworzenie koszulek włączyła się VADA, polska marka, która ręcznie wykonała hafty prezentujące wiedźmy. Koszulki powstały w Polsce, a ich projekty są twórcze, oryginalne i z charakterem. – Każdy wykonany projekt to ręczna robota, dzięki czemu jest solidny i dopracowany, dodatkowo wyróżnia go haftowany detal zamykając całość w jeden spójny produkt – informuje częstochowska marka VADA, której twórczynią jest Kasia Warzecha. W jej ofercie można znaleźć przede wszystkim bawełniane t-shirty i topy z autorskim haftem, poncza surf i worki streetwear, saszetki i nerki. Hasło przewodnie marki brzmi “Na lądzie street, na wodzie surf”.

Projekty graficzne słowiańskich wiedźm stworzyła natomiast Agnieszka Bator, uzdolniona graficznie księgowa z CoffeePro, a w ich cyfrowej obróbce pomogła Zosia, wówczas 10-letnia córka właścicielki kawowej marki. Jak mówi Agnieszka Bator, pomysł na stworzenie koszulek z wiedźmami wziął się z fascynacji kobietami i ich siły wynikającej z mądrości i intuicji, a nie przewagi fizycznej. – Wiedźmy reprezentują te walory, ale także przywiązanie do sił natury.

Powód był jednak jeszcze jeden. – Kilka lat temu “na mieście” mówiło się o nas “chłopaki z CoffeePro”. Ponieważ nasz brand został założony przez kobiety, które wciąż tworzą znaczną część zespołu, reakcyjnie zaczęłyśmy bardzo hucznie obchodzić Dzień Kobiet i organizować inne działania na rzecz kobiet. Stworzenie koszulek było jednym z nich, a kolejne ciągle przed nami – mówi Małgorzata Oczak.


Marka CoffeePro angażuje się w liczne akcje społeczne, nie tylko na rzecz kobiet. Niedawno dzięki jej wsparciu powstał mural promujący czytelnictwo na filii Biblioteki Kraków, o którym pisaliśmy w whiteMAD. Organizuje również działania na rzecz zrównoważonej mody, w tym akcję “Ubraniowy swap” promujące dzielenie się ubraniami i… dobrem.

‌Więcej informacji o CoffeePro i manufakturze VADA można znaleźć na stronach www.coffeepro.shop i www.vada.pl.

Czytaj też: Minimalizm | Ciekawostki | Tkanina | whiteMAD na Instagramie

źródło: materiały prasowe