Marka COS przedstawiła właśnie kolekcję wiosna-lato 2016. Charakteryzują ją precyzyjne konstrukcje i minimalizm, którego wyraz marka ta opanowała już do perfekcji.

Wzornictwo linii damskiej zmierza w stronę redukcji i reinterpretacji kobiecej klasyki. Od bawełnianej kurtki parki w kolorze piaskowca – którą pozbawiono zbędnych detali – przez prosty biały kombinezon z pasem po miękką marynarkę bez konstrukcji, wykonaną z lejącej wiskozy w odcieniu rumianego beżu. Dobrze znane ubrania powracają w tym sezonie w niespotykanych dotąd wcieleniach: prochowiec stał się kopertową spódnicą, a strzępiony brzeg białej sukienki z bawełnianego płótna przywołuje wykończenie kieszeni dżinsów. Faktura piaskowej jedwabnej sukienki z odkrytymi plecami naśladuje organiczny kształt piaszczystych wydm z fotografii Renate Aller. Dzięki perłowej marszczonej tkaninie projekt ten ma równie intrygujący – jak nieustannie rzeźbiony przez wiatr ląd – co kojący charakter.

Popularność i funkcjonalność dżinsu czyni go istotnym materiałem w kolekcji. Wykonano z niego łatwy w noszeniu kombinezon czy przewrotny top – zdobiony nawiązującym do rozporka zamkiem – połączony z przestronnymi spodniami. Uniwersalność tej tkaniny nabiera nowego znaczenia w sukience z niekonwencjonalnego marszczonego denimu, której fartuchowy panel można nosić spięty z przodu, tyłu lub wiszący luźno.

Zakładki i drapowania wydają się równie misterne, co nonszalanckie: szczególnie w przypominających origami krótkich rękawach lekkiego płaszcza z technicznej dzianiny, czy przeskalowanych falbanach lśniącej lnianej spódnicy, które układają się w symetryczne fale. Starannie wykonane, subtelne wykończenia podkreślono naturalną paletą kamiennych i piaskowych odcieni.

Krawiectwo dla mężczyzn oparto o marynarki z wełnianej piki bez podszewek. Dopasowane do nich spodnie – uszyte z jednego kawałka tkaniny – prezentują nowoczesne podejście do klasycznej konstrukcji. Krój sięgających bioder płaszczy został zaktualizowany. Wykonano je z gęstego bawełnianego diagonalu, a lekką kurtkę – z przydymionego transparentnego tworzywa ze zgrzewanymi szwami. Funkcjonalność kolekcji podkreśla także stalowoszary kombinezon z bawełnianej popeliny, a także wykonana z denimu marynarka o uproszczonych klapach i obszerny top z dekoltem w łódkę.

Piękno odręcznych linii w minimalistycznych pracach holenderskiego artysty Jana Schoonhovena zainspirowało wzór nieregularnych prążków drukowany na miejskich płaszczach, lub żakard, z którego wykonano top z jednoczęściowymi rękawami. Deseń ten w zbliżeniu przedstawia poziome pasy składające się z ręcznie rysowanych drobnych pionowych kresek – wykorzystano go także na koszuli z bawełnianej krepy z płaskim kołnierzykiem. Równolegle w kolekcji występują delikatne marszczenia. Luźno opływające ciało – skrojone z kwadratu – topy i koszule zestawiono z obszernymi spodniami, którym kształtu nadają pojedyncze przednie i podwójne tylne plisy.

Wśród akcesoriów dla kobiet znajdują się wiązane skórzane sandały w odcieniu szarej bieli i japonki z gołębiego nubuku na drewnianej platformie. Geometryczną metalową biżuterię uzupełniają elementy sprasowanego dżinsu z recyklingu. Dla mężczyzn przygotowano otwarte sandały z kwadratowym przodem wykonane z surowo ciętej czarnej skóry oraz białe skórzane sportowe buty zapinane na rzep. Plecak z płótna w kolorze denimu został wykończony czarną skórzaną lamówką. Wełnianą chustę w odcieniach kamienia zdobi nadruk odręcznie rysowanych kwadratów.

fot. materiały prasowe