„Hoodie, but lipstick” to jedenasta kolekcja w dorobku projektanta. Serafin Andrzejak postawił na streetwearową stylistkę. W kolekcji znajdziemy między innymi koszule z wielkimi kołnierzami zestawione z dresowymi częściami garderoby – to jedno z charakterystycznych połączeń tej kolekcji. AW 2020/21 „Hoodie, but lipstick” i cała jej kampania to według projektanta przyszłość inspirowana przeszłością.

Serafin Andrzejak jest absolwentem łódzkiej ASP i projektuje już prawie osiem lat. Swoje rzemieślnicze umiejętności nabywał nie tylko na studenckich fakultetach, ale także w różnych pracowniach krawieckich. Jedną z nich była pracownia Anne Sophie Madsen w Kopenhadze u której utrwalił sobie, jak ważna, w wysokim krawiectwie, jest precyzja i detal. Jego kreacje zdobyły uznanie wielu gwiazd, m.in.: Meli Koteluk, Natalii Kukulskiej, Kasi Stankiewicz i wielu innych. Polacy mogli go poznać w telewizyjnym programie z 2014 roku – Project Runway, emitowanym w TVN.

Kolekcja „Hoodie, but lipstick” to już 11-sta kolekcja Serafina a zarazem pierwsza w  stylistyce streetwearowej. Zauważyć można przede wszystkim, że Serafin porzucił ulubioną czerń na rzecz bardziej odważnych kolorów np.:  żółty, niebieski, miętowy, liliowy. Oprócz podstawowej bluzy z kapturem w kolekcji dostępne są także sukienki, dresy, koszule z długimi kołnierzami nawiązujące do lat 90., kurtki a nawet dresy dla najmłodszych. Projektant wykorzystał jeans w kolorze: białym, granatowym oraz pokryty złotą powłoką, są także cekiny, ortalion i oczywiście podstawowe dla mody streetowej miękkie dzianiny. Sztandarowym modelem kolekcji jest bluza CROSS HOODIE, w której długie troki zostały przeplecione na przodzie bluzy.

Serafin Andrzejak

Dla mnie moda jest niebezpiecznym narzędziem do przewidywania przyszłości, którą musimy opowiedzieć i osadzić w teraźniejszości – mówi Serafin Andrzejak

Ideą kampanii było zwrócenie uwagi na odbiór społeczny mody i wysokiego krawiectwa, które z powodzeniem może stać się elementem powszedniego życia i otaczającej nas przestrzeni, jakim jest np. targowisko. To kampania- reportaż, osadzona w codziennym życiu, tu i teraz. Zdjęcia wykonał Dawid Grzelak, modelka to Alicja Łabądź. Za makijaż odpowiadała Aneta Paciorek.

Kolecja „Hoodie, but lipstick” dostępna  jest już w sklepie internetowym www.serafinandrzejak.com oraz w partnerskich butikach stacjonarnych.

Czytaj więcej: Bluza | Fotografia | Kolekcja | Projektant

źródło: serafinandrzejak.com