Wspaniały projekt, świadczący o tym, że młodzi polscy projektanci myślą o każdym przedstawicielu społeczeństwa. Tym razem prezentujemy pracę Anny Pacewicz, która zaprojektowała grę Smocza Wędrówka, która jest przystosowana dla osób z dysfunkcją wzroku oraz z zaburzeniami motoryki małej.

Anna Pacewicz zaprojektowała grę w ramach pracy licencjackiej na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym pod kierownictwem promotor Renaty Jackowiak. Smocza Wędrówka to trójwymiarowa planszówka inspirowana grą „Człowieku, nie irytuj się!”, znaną w Polsce również jako „Chińczyk”. Gracze wcielają się w smoki personifikujące cztery żywioły natury, takie jak ogień, ziemia, powietrze i woda, a następnie odbywają wędrówkę do pagody mandaryna. Projektantka stworzyła grę rodzinną, dostosowaną dla osób z dysfunkcją wzroku oraz z zaburzeniami motoryki małej. Pole planszy to sześciostopniowa piramida o podstawie kwadratu z otworami ułatwiającymi mocowanie pionków i orientację poprzez dotyk. Stabilność pionków zapewniają magnesy a charakterystyczny dźwięk informuje gracza o prawidłowym umieszczeniu ich na polu i o ilości kroków, które może wykonać na planszy. Pionki – ogony smoków- różnią się kolorem, kształtem i fakturą, co umożliwia ich rozróżnienie bez względu na poziom dysfunkcji gracza. Figury wykonano w technologii druku 3D, a samą grę przetestowano na grupie docelowej w Polskim Związku Niewidomych i Niedowidzących w Szczecinie.

Warto również zaznaczyć, że Anna Pacewicz za swój projekt Smocza Wędrówka została wyróżniona w 2016 roku na Międzynarodowym Przeglądzie Projektów Dyplomowych. Brawo!