Ulubiona czekoladowa marka zmienia wygląd opakowań. Chłopiec i zebra wracają w nowej wersji!

E.Wedel to najstarsza w Polsce marka czekolady, założona przez Karola Wedla w 1851 roku. Teraz zmienia wygląd opakowań, przywracając motyw chłopca i zebry, który pojawił się w jej komunikacji wizualnej blisko 100 lat temu, za sprawą wnuka założyciela marki – Jana Wedla.

Nowe opakowania czekolad mają podkreślać apetyczność wedlowskich wyrobów i sprawiać wizualną przyjemność wielbicielom słodyczy. Odświeżona szata graficzna zyskała kolory, które wyróżniają się różnymi odcieniami niebieskiego, zarówno soczystymi jasno błękitnymi na tabliczkach mlecznych, jak i ciemniejszymi, głębokimi barwami na wariantach gorzkich. Dzięki tak dobranej gamie kolorów, podczas zakupów łatwo znajdziemy wybrany wariant smakowy. Jednak to nie koniec nowości w wyglądzie opakowań. Nowa szata graficzna zyskała też bohaterów. Chłopiec i zebra występują na niej w trakcie różnych czynności, przedstawiając chwile codziennej przyjemności. Na tabliczkach E.Wedel kultowe postacie m.in. wypoczywają na kocyku, wpatrują się w przelatujący samolot, jeszcze innym razem zerkają na gwiazdy. Całość wieńczy kultowe logo E.Wedel. Dzięki zmianom opakowania są łatwe do odnalezienia na sklepowej półce, czytelne oraz atrakcyjne dla oczu.

Scenki z nowymi bohaterami nawiązują do codziennych przyjemności i wyróżników smakowych wedlowskich produktów. To nasz ukłon w stronę historii marki E.Wedel oraz jej kultowego symbolu – chłopca na zebrze, którego początki sięgają 1926 roku. Dzięki obecności znanych postaci szata graficzna jest unikatowa na polskim rynku i z pewnością wyróżni się na sklepowej półce – mówi Dominika Igielińska, Junior Branded Content Manager E.Wedel.

Warto przypomnieć, że kreacja chłopca i zebry ma ponad stuletnią historię! Sympatyczny duet po raz pierwszy pojawił się w identyfikacji wizualnej marki już w 1926 r. Wtedy Jan Wedel zlecił włoskiemu artyście Leonetto Capiello, nazywanego ojcem współczesnej sztuki plakatu, zaprojektowanie wyjątkowej grafiki. Wesoła kreacja szybko zyskała popularność i była oryginalnym i egzotycznym wyróżnikiem marki. Celem było nawiązanie do miejsca pochodzenia ziarna kakaowca – Ghany, a także podkreślenie przyjemności płynącej z jedzenia czekolady.


To nie koniec nowości od E.Wedel. Oprócz zmian szaty graficznej opakowań, czekoladowa marka poszerzyła swoje portfolio o wyjątkowy wariant smakowy. Czekolada Mocno Mleczna E.Wedel to nowość, która  charakteryzuje się gładką i delikatną konsystencją. Nową linię czekolad opracowała czekoladniczka Renata Kamińska – ekspertka, która z marką współpracuje od wielu lat i to jej zawdzięczamy powstanie wielu wedlowskich produktów. Renata jest autorką m.in. receptury kultowej czekolady gorzkiej w Polsce, niepowtarzalnej czekolady białej karmelowej czy też klasycznej czekolady białej. Czekolada Mocno Mleczna to kolejne dzieło wedlowskiej czekoladniczki. Długie godziny poświęcone na poszukiwanie nowych smaków przyniosły wyjątkowy efekt. Renata Kamińska połączyła czekoladę i mleko tak, by uzyskać gładką, aksamitną konsystencję, która przyjemnie rozpływa się w ustach. Wśród nowych wariantów czekolad znajdziecie Mocno Mleczną, Mocno Mleczną z bakaliami, Mocno Mleczną z corn flakes oraz wersję z orzechami laskowymi. Ich smaki warto odkryć samemu!

Redesign opakowań E.Wedel to ciekawy przykład tego, jak można stworzyć atrakcyjną identyfikację wizualną, czerpiąc inspirację z historii. Marka może pochwalić się wieloma ciekawostkami sprzed lat – trzymając produkty E.Wedel w dłoniach zwracajcie uwagę na tył opakowań. Znajdują się tam informacje, dzięki którym możemy lepiej poznać blisko 170-letnią historię marki. Smacznego!

Czytaj więcej: Identyfikacja wizualna | Ciekawostki | Opakowania

Tak prezentują się nowe opakowania czekolad E. Wedel:

źródło: materiały prasowe E. Wedel