Po ogłoszonej w czerwcu 2023 współpracy Porsche Polska i liderki światowego rankingu WTA, przyszedł czas na pierwszą kampanię marketingową marki z udziałem Igi Świątek. Pod hasłem „Bądź zmianą, pozostań sobą” polska tenisistka promuje nową, elektryczną odsłonę bestsellerowego dla Porsche modelu Macan.
Iga Świątek, która w zeszłym roku dołączyła do grona Przyjaciół Porsche, w przerwie między kolejnymi tenisowymi rozgrywkami znalazła się na korcie razem z nowym Porsche Macan. Wszystko to za sprawą najnowszej kampanii bestsellerowego SUV-a, który dziesięć lat po premierze debiutuje w nowej, w pełni elektrycznej odsłonie.
Pojawienie się Igi Świątek miało niebagatelne znaczenie dla układu sił w świecie kobiecego tenisa, podobnie jak Macan jest istotną zmianą w ofercie Porsche. Hasło „Bądź zmianą, pozostań sobą” połączyło więc świat tenisa, reprezentowany przez młodą i niezwykle utalentowaną zawodniczkę oraz świat motoryzacji, w którym Porsche jest wyznacznikiem jakości i postępu.
Zmiany bywają trudne, ale są dla mnie synonimem nowej energii, siły i radości, która im towarzyszy. Zwykle wychodzą na dobre, więc cieszę się, że za sprawą udziału w kampanii mam okazję być częścią zmian w marce Porsche, jaką jest wprowadzenie elektrycznie napędzanego Macana – powiedziała Iga Świątek przy okazji nagrań do najnowszej kampanii.
Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce, dodaje: Bez zmian nie byłoby rozwoju, a historia sukcesu zarówno Igi, jak i Porsche pokazuje, że warto podejmować ryzyko i wyznaczać nowe standardy. Współpraca z Igą przy tej kampanii była dla nas czymś naturalnym.
Nie bez przyczyny częścią hasła najnowszej kampanii jest fragment „pozostań sobą”. Ogromne sukcesy, presja pozostawania na szczycie i dążenie do doskonałości potrafią negatywnie wpłynąć na motywacje działań i zmienić to, co najbardziej cenne – autentyczność i radość z triumfów. Iga Świątek jest jednak doskonałym przykładem mistrzyni, która mimo zawrotnej kariery sportowej pozostaje sobą i inspiruje innych do ciągłego podnoszenia życiowej i zawodowej poprzeczki. „Bądź zmianą, pozostań sobą” to również clue zmian zachodzących w Porsche. W pełni elektryczne Porsche Macan przenosi serię modelową Macan na zupełnie nowy poziom, zachowując przy tym charakter i ponadczasowy design marki.
Muzykę do kampanijnego video skomponował JIMEK, który – podobnie jak Iga – należy do grona Przyjaciół Porsche Polska. „Muzyką starałem się być Igą i tym autem. Sprzężenia, wyładowania, smecze, urok osobisty, bezszelestność, dorosłość. Nie przepraszanie za ewolucję”, podsumował Radzimir Dębski (JIMEK). Spot reklamowy uzupełniają dwa zdjęcia Igi Świątek z Porsche Macan, oddające nowoczesny i dynamiczny charakter nowego SUV-a.
W kwietniu ponownie zagram w Stuttgarcie, tym razem już oficjalnie współpracując z Porsche i będąc częścią kampanii najnowszej odsłony Porsche Macan. Presja będzie na pewno duża, ale lubię ten turniej, jego atmosferę, mam z nim same dobre wspomnienia. Mam nadzieję, że to akurat się nie zmieni! – dodała z uśmiechem Iga Świątek, która już dwukrotnie triumfowała w Porsche Tennis Grand Prix.
Progresywny, a jednocześnie ponadczasowy design, charakterystyczne dla Porsche osiągi, zasięg umożliwiający pokonywanie dalekich tras i wysoka praktyczność w codziennym użytkowaniu sprawiają, że nowe warianty Macan 4 oraz Macan Turbo kompleksowo odpowiadają na wymagania tych klientów Porsche, którzy wybierają SUV-a. Od 2014 r. Porsche dostarczyło na całym świecie ponad 800 tysięcy egzemplarzy modelu Macan. Teraz jego historię sukcesu zaczyna kontynuować w pełni elektryczny następca, który będzie produkowany w fabryce Porsche w Lipsku w sposób neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Pierwsze egzemplarze nowego Porsche Macan zostaną dostarczone do klientów w drugiej połowie 2024 r.
Twórcy kampanii
Reżyser: Michał Misiński
Operator obrazu: Michał Englert
Fotograf: Paweł Fabjański
Agencja kreatywna: DDB Warszawa
Dom produkcyjny: Papaya Films
źródło: materiały prasowe
Czytaj też: Motoryzacja | Design | Ciekawostki | Detal | Polecane | whiteMAD na Instagramie