Bialetti i Dolce&Gabbana zaprojektowali unikalną kawiarkę. Nawiązuje do sycylijskiego folkloru!

Ikony włoskiej mody i designu Bialetti i Dolce&Gabbana połączyły swoje siły, aby stworzyć projekt kawiarki nawiązującej do sycylijskiego “carretto”. To barwny wózek, będący symbolem dziedzictwa kulturowego Sycylii. Na wyspie można spotkać go niemal na każdym kroku.

Historia firmy Bialetti rozpoczyna się w 1919 roku w Crusinallo, gdzie Alfonso Bialetti otworzył swój pierwszy warsztat produkujący elementy aluminiowe. 14 lat później do sprzedaży trafił produkt, który zmienił życie wielu osób. Mowa o kawiarce moka express, która zagościła w wielu domach, zarówno we Włoszech, jak i na całym świecie. Dla wielu parzona w niej kawa jest codziennym, porannym rytuałem. Przez ten czas kawiarka stała się też symbolem włoskiej kultury i przykładem art déco. Tym, co ją wyróżnia, jest charakterystyczny ośmiokątny kształt, który pierwotnie miał być inspirowany sylwetką żony Alfonsa Bialettiego i jej plisowanych spódnic. Moka express dziś jest prezentowana między innymi w stałej kolekcji na mediolańskiego Triennale i MoMA w Nowym Jorku.

90 lat później, Dolce&Gabbana wraz z Bialetti zdecydowały się stworzyć specjalny wzór kawiarki, który odnosi się do kolorowych wzorów, kunsztu i ponadczasowego elementu tradycji, jakim jest sycylijski “carretto”. Jak można przeczytać w materiałach Bialetti, unikalny design kawiarki, doskonalony był przez lata, aby być coraz bardziej funkcjonalnym, a jednocześnie eleganckim. Teraz połączenie z jednym z najbardziej kultowych nadruków Dolce&Gabbana ma być wyrafinowanym połączeniem stylu i designu.

Po premierze kawiarki współpraca między Bialetti i Dolce&Gabbana zaowocowała kwietniową premierą mieszanki kawy Perfetto Moka Irrestibile, zmielonej specjalnie do parzenia w kawiarce. Kawa produkowana przez Bialetti jest pakowana w specjalne opakowania mające wpływa na dłuższą świeżość mielonej kawy, a także w kolekcjonerskiej, metalowej puszce.

W Polsce kawiarki będą dostępne od połowy lipca. Będzie można kupić je stacjonarnie w sklepach Premium Home oraz w kawiarniach CoffeeDesk Tamka i Próżna.

Tekst: Tomasz Kobylański

Zobacz również: Ceramika| Moda | Projektant | Metal