Mówi się, że aby zwrócić uwagę na ważny problem, który społeczeństwo bagatelizuje, trzeba użyć argumentów działających na emocje. Ludzie długo pobłażliwe podchodzili do globalnego ocieplenia, do czasu, kiedy to pokazano im małe bezbronne zwierzątka ginące przez destrukcyjne zachowanie homo sapiens. Ale nie o tym mowa. Nie o argumentach w sprawie problemów na skalę świata, ale o niesamowitej sile uroku zwierząt. O czworonogach, które rozczulają nieomal każdą istotę ludzką. O pupilach, które pojawiły się na akcesoriach znanej marki. O wydarzeniu w świecie mody na skalę światową.

Kiedy pojawiła się informacja o współpracy domu mody Louis Vuitton z Grace Coddington, wszyscy nie mogliśmy doczekać się efektów. Ex-modelka i wieloletnia dyrektor kreatywna amerykańskiego Vogue’a, ze swą ikoniczną rudą fryzurą uchodzi za szalenie frymuśną postać świata mody. Naturalnym więc było, że kolekcja z jej udziałem, będzie czymś szalenie oryginalnym. Grace postanowiła zbratać legendarny monogram LV z… kotami. Ale żeby tylko! Obok emblematów pupili redaktorki (jej dwa ukochane persy – Pumpkin i Blanket) pojawił się Léon – pies dyrektora kreatywnego Louis Vuitton Nicolasa Ghesquière’a.

 

Podobizny zwierząt narysowała sama Grace, która już wcześniej portretowała swoich domowych ulubieńców. Na sesji zdjęciowej kolekcji nie zabrakło oczywiście rozkosznych modeli – zwierzaków. W filmie promującym ową obok rudowłosej modeli pojawiają się zanimizowane rysunki kotów i psów. Przywodzi to na myśl dziecięce kreskówki w samym sercu modowego świata. Beztroska zabawa formą czyni projekt nieprawdopodobnie atrakcyjnym. Wszystkim miłośnikom mody szybciej biją serca!

W konglomerat zdobionych tymi uroczymi podobiznami rzeczy wchodzą torebki, buty, apaszka, breloczki, portfele, parasol, ubrania, a nawet bucket hat i kapelusz z dużym rondem. Kolekcja została zaprezentowana podczas pokazu Louis Vuitton Cruise 2019, a do sprzedaży trafiła 2 listopada.

 

tekst: Wiktoria Sikorska
źródło: https://us.louisvuitton.com/eng-us/stories/louis-vuitton-x-grace-coddington#the-campaign