Kładka Kazimierz-Ludwinów w Krakowie. Są wyniki przetargu!

Kładka Kazimierz-Ludwinów w Krakowie zostanie wybudowana przez firmę Primost Południe sp. z o.o. z Będzina.  Z pięciu firm, które złożyły oferty w przetargu na budowę kładki nad Wisłą, która połączy Stare Miasto z Dębnikami i Podgórzem najkorzystniejsza okazała się propozycja właśnie tej firmy. Złożona przed firmę oferta opiewa na kwotę 113,7 mln zł. Mimo, że była to najkorzystniejsza cenowo oferta i tak budżet został przekroczony o 18,7 mln zł. 

Przypomnijmy, że termin składania ofert w postępowaniu przetargowym minął w pierwszej połowie maja br. Chęć budowy kładki między Kazimierzem a Ludwinowem zadeklarowało pięć firm i konsorcjów. Oferty były analizowane pod względem formalnym, miasto szukało też dodatkowych środków na realizację tego zadania, ponieważ najniższa z ofert była o 18,7 mln zł wyższa niż zaplanowano.

– Wszystkie sprawy udało się dopiąć i komisja przetargowa mogła podjąć decyzję o wskazaniu najkorzystniejszej oferty w tym przetargu. Firma Primost Południe zaproponowała kwotę 113,7 mln zł. Z podpisaniem umowy musimy poczekać na zakończenie ewentualnego postępowania odwoławczego i podpisanie porozumień z gestorami sieci – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.

Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki między ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz bulwarów.

Autorem koncepcji architektonicznej kładki Kazimierz–Ludwinów jest Biuro Projektów Lewicki Łatak. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności, zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego. Zadanie uzyskało rządowe dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.

źródlo: UM Kraków / www.krakow.pl 
projekt: Biuro Projektów Lewicki Łatak /  Biuro Projektów Lewicki Łatak
wizualizacje: Biuro Projektów Lewicki Łatak Sp. z o.o. Sp.K.

Czytaj więcej: Kraków | Modernizm | Urbanistyka | Zabytek

 

Najpopularniejsze

najczęściej czytane artykuły