Inwestycje grupy Mercedes-Benz zaczynają wykraczać poza motoryzację. Tym razem padło na nieruchomości. Nie chodzi tutaj jednak o zwykłe osiedle, a wieżowiec w Dubaju, sygnowany logo Mercedesa. Mierzący 341 m wieżowiec ma być pierwszym budynkiem mieszkalnym marki Mercedes-Benz. Tym sposobem tworzy się nowy trend w luksusowej architekturze.
Plany budowy budynku ogłoszono podczas styczniowej konferencji Mercedesa w Dubaju. Inwestycją zajmie się lokalny deweloper Binghatti. Wieżowiec ma powstać niedaleko najwyższego budynku na świecie – Burj Khalify. Widok na centrum Dubaju z tarasu na ostatnim piętrze ma przyciągnąć najbogatszych nabywców. Co ciekawe, Binghatti ma w swoich planach wybudowanie innych „markowych” wieżowców. Istnieją projekty wieżowca marki samochodów Bugatti czy ekskluzywnego jubilera Jacob&Co. Oczywiście wszystkie mają powstać w Dubaju.
Markowy luksus
W środku ma znaleźć się 225 luksusowych mieszkań. Większość z nich będzie miała od 2 do 4 sypialni. Na górnym piętrze ma powstać 5 penthouse’ów. Na powierzchni 65 pięter znajdzie się także miejsce na restauracje, spa, siłownie, a także przestrzeń pod wystawy.
Skoro jest to wieżowiec z marką samochodów w nazwie, to nie mogło zabraknąć też „inteligentnego parkingu”. Wiele elementów parkingu będzie można obsłużyć za pomocą aplikacji. Dla mieszkańców dostępny będzie szofer oraz zautomatyzowany system parkowania. To drugie rozwiązanie polega na prowadzeniu samochodu przez system parkingowy na wolne miejsce. Cała sztuczka polega na tym, że parkowanie odbywa się bez udziału kierowcy. Na dodatek na jego terenie znajdą się szybkie ładowarki do samochodów elektrycznych i prywatny system wypożyczania rowerów.
Szczególną uwagę w projekcie wieżowca przykuwa południowa ściana. Jest to tak naprawdę wielki panel fotowoltaiczny z logiem Mercedesa. Z jednej strony takie rozwiązanie ma generować energię, z drugiej chronić całość przed upałem. Dach budynku będzie wykonany w formie lameli. Oznacza to, że jego struktura będzie przypominała sieć diamentów. Taki zabieg dodaje gładkości i zaznacza łagodne kształty. Ukończenie budowy wieżowca planowane jest na rok 2026.
Archi-marketing
Budynek mieszkalny marki Mercedes-Benz to jedna wielka reklama. Nie tylko reklama marki samochodów, a pewnego stylu życia. Produkty Mercedesa mają kojarzyć się z luksusem, jaki oferuje wieżowiec. W poprzednim stuleciu często sławne budynki czerpały nazwę od ich inwestorów. Chrysler Building czy choćby warszawski Marriott wskazują na właściciela inwestycji. Jednak w żadnym markowym budynku nie dało się zamieszkać na stałe. Wieżowiec Chryslera, choć ładny, zawiera jedynie biura, a Marriott to przecież hotel. Nowe podejście wielkich marek do architektury może znacząco odmienić przyszłość mieszkalnictwa w metropoliach. Pytanie tylko, czy będzie to zjawisko pozytywne?
Źródło zdjęć: Mercedes-Benz
Czytaj też: Architektura | Wieżowiec | Ciekawostki | Logo | whiteMAD na Instagramie