Podwieszana ścieżka rowerowa w Białymstoku została oddana do użytku. Zaprojektowano ją tak, by ominąć korzenie pobliskich drzew, dzięki czemu udało się uniknąć ich uszkodzenia, co mogłoby prowadzić do obumarcia roślin. Więcej o samej budowie przeczytacie w naszym poprzednim artykule na ten temat, klikając TUTAJ !
To innowacyjne rozwiązanie w skali kraju jest jednym z elementów większego projektu, który objął budowę ścieżki rowerowej w centrum Białegostoku wzdłuż ulic: Kaczorowskiego, Rynek Sienny, Marjańskiego i Kalinowskiego (od skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego i Waszyngtona do ul. Grochowej).
W ramach inwestycji wykonawca wybudował 0,7 km ścieżki rowerowej i pieszo-rowerowej, (w tym 30 m ścieżki o konstrukcji podwieszanej), chodniki i sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu ulic: Kaczorowskiego, Wyszyńskiego i Waszyngtona oraz posadził zieleń. Koszt inwestycji to ponad 640 tys. zł.
W trakcie realizacji są w Białymstoku także ścieżki i ciągi pieszo-rowerowe w innych lokalizacjach, m.in. na Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego, ulicy Depowej i Słonecznej. A w najbliższym czasie Miasto rozpocznie rozbudowę infrastruktury rowerowej na ulicach Łomżyńskiej, Bohaterów Monte Cassino, Św. Rocha, Raginisa oraz w przejściu podziemnym pod torami PKP – wraz z rozbudową ulic Kolejowej i Zwycięstwa.
W Białymstoku jest prawie 160 km dróg rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych. Białystok jest jednym z liderów rozwoju infrastruktury rowerowej w Polsce.
Czytaj też: Ekologia | Architektura w Polsce | Białystok | Ciekawostki | Komunikacja miejska
źródło: Agnieszka Błachowska / www.bialystok.pl
tekst: Agnieszka Błachowska / Adam Zys
zdjęcia: Urząd Miasta Białystok / https://www.facebook.com/bialystokUM/