Poznań: tramwajowa trasa kórnicka z zielonym torowiskiem

Już wkrótce trasa kórnicka w Poznaniu będzie się wyróżniać zielonym torowiskiem. Rozchodnik ozdobi większą część trasy od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. W ramach przebudowy trasy pojawiły się rozwiązania, na których skorzystają też płazy.

Wykonawca zrealizował już część zielonego torowiska. Fragment tej trasy widać na zdjęciach, które publikujemy.

Pierwsze maty rozchodnikowe pojawiły się na odcinku od ul. Jana Pawła II do ul. Milczańskiej. To tam zamontowano nowe tory i rozwieszana jest sieć trakcyjna. Rozchodnik to wytrzymała roślina, która dobrze sprawdza się w trudnych warunkach, takich jak susza. Pozostałe prace są już bardzo zaawansowane, postępy widać nie tylko na torowisku, ale i na przystankach czy przy infrastrukturze pieszo-rowerowej – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Nowe tory ułożone zostały także na kolejnym odcinku trasy, tzn. od ul. Milczańskiej w kierunku os. Tysiąclecia. Z kolei na odcinku od os. Tysiąclecia do od. Lecha, przylegającym do użytku ekologicznego Traszki Ratajskie, dobiegają końca roboty związane z podbudową torowiska. Wykonawca przygotowuje się do montażu nowych szyn w tym miejscu.

Co ciekawe, do remontu trasy zaangażowani zostali naukowcy Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Dzięki nim udało się zamontować ogrodzenie herpetologiczne, które zapobiega przedostawaniu się traszek na torowisko tramwajowe. Zbudowano też podziemne przejścia pod torowiskiem dla płazów – mogą z nich korzystać płazy zamieszkujące siedliska na terenie użytku ekologicznego Traszki Ratajskie (czytaj więcej TUTAJ).

Prace objęły odcinek trasy o długości 2 km. W ramach prac wymienione zostaną wiaty przystankowe Polanka i os. Tysiąclecia. Zbudowany zostanie też nowy przystanek Łacina, z którego skorzystają mieszkańcy nowych osiedli.


Przebudowana trasa ma zostać oddana do użytku z końcem tego roku. Dla pasażerów to rewolucja – tramwaje nie będą musiały już ograniczać prędkości, będzie to możliwe dzięki nowym szynom, słupom i sieci trakcyjnej. Co ważne dla mieszkańców pobliskich bloków, tramwaje po wyremontowanej trasie mają poruszać się ciszej.

Równolegle do trasy położone zostaną nowe chodniki i wytyczona zostanie ścieżka rowerowa po nowej nawierzchni. Na odcinku między ul. Jana Pawła II a Milczańską już widać, jak będzie wyglądała ta infrastruktura. Piesi i rowerzyści będą mogli także korzystać z przejścia i przejazdu przez torowisko na wysokości ul. Milczańskiej. Nie będzie ono przeznaczone dla kierowców, bo ruch został już poprowadzony nowym przejazdem na wysokości ul. Pleszewskiej.

źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie

Czytaj też: Poznań | Zieleń | Komunikacja miejska | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie