zdjęcie ilustracyjne, fot. KIMDAEJEUNG, pixabay

To gratka dla rowerzystów. Gdańsk chce zbudować sieć rowerowych ekostrad

W Gdańsku ma powstać sieć rowerowych ekostrad. W tym celu podpisano umowę na opracowanie analizy wykonania systemu szybkich tras dla rowerów, które początkowo powstaną w pięciu lokalizacjach. Takie trasy mają połączyć dzielnice miasta.

Podpisana umowa jest pierwszym krokiem. Wykonana analiza pozwoli określić warunki techniczne, które będą pomocne w przygotowaniu projektu. Pomysł na powstanie sieci wynika z niewystarczającej liczby szybkich i bezpiecznych międzydzielnicowych tras rowerowych. Nowa infrastruktura ma być przyjazna rowerzystom, bezkolizyjna i bezpieczna, aby jazda rowerem stała się atrakcyjną alternatywą dla samochodu czy komunikacji miejskiej.

Analiza ma wskazać odcinki, które są problematyczne dla zrealizowania projektu. W pierwszej kolejności zbadane zostaną lokalizacje ekostrad:

1. Wzdłuż PKM (odc. od przystanku Kiełpinek do ul. Rakoczego),
2. Gdańsk Południe Wrzeszcz , dalej GPW (odcinki od al. Adamowicza do ul. Wileńskiej i od ul. Fiszera do al. Grunwaldzkiej),
3. Droga Czerwona – od granicy Miasta do Bramy Oliwskiej,
4. Wzdłuż Kanału Raduni – od Węzła Groddecka do ul. Starogardzkiej,
5. Trasa Oruńska – wzdłuż planowanej linii kolejowej PKM Południe, na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ekostrady wzdłuż Kanału Raduni.

zdjęcie ilustracyjne, fot. larsivar, pixabay

Opracowany dokument pozwoli określić koszt, z jakim będzie wiązać się realizacja danego fragmentu trasy i wskaże ewentualne warianty. Analizę przeprowadzi firma Green Cities Infrasturcture Sp. z o.o. Koszt przygotowania dokumentów wyniesie 690 tys zł.

Kiedy gdańscy rowerzyści skorzystają z nowych tras? Na to trzeba jeszcze poczekać. Sama analiza będzie gotowa pod koniec 2024 r.

źródło: Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Czytaj też: Gdańsk | Miasto | Ekologia | Komunikacja miejska | Ciekawostki | whiteMAD na Instagramie