Uczelnia zaprezentowała znaki graficzne, z których będzie korzystać w najbliższych latach. Uniwersytet Pomorski w Słupsku współpracował ze studiem Rio Creativo, które zaprojektowało nową identyfikację wizualną.
Uniwersytet Pomorski w Słupsku awansował do uniwersyteckiej rangi 1 czerwca 2023, wcześniej działał uczelnia działała jako Akademia Pomorska. Tytuł uniwersytetu ma znaczyć o wyższej jakości kształcenia i pozytywnie wpływać na rozpoznawalność uczelni w Polsce i za granicą. To przede wszystkim wzrost konkurencyjności na rynku edukacyjnym oraz wzrost prestiżu uczelni, miasta i regionu. W tej drodze jedną z kluczowych spraw jest odpowiednia komunikacja słupskiego Uniwersytetu z otoczeniem.
Rektor dr hab. inż. Zbigniew Osadowski, prof. UP, powiedział:
Spotykamy się w miejscu, które jeszcze w latach 70-tych było Wyższą Szkołą Nauczycielską. Dziś jesteśmy Uniwersytetem. 54-letnia historia Uczelni i droga od Studium Nauczycielskiego do Uniwersytetu pokazuje jak ważne jest ciągłe rozwijanie się i konsekwencja. Nie była, i ciągle nie jest to łatwa droga, ale wysiłek, który w nią wkładamy jest powodem do dumy. To był bardzo złożony proces, zajął wiele lat. Jest efektem starań i zaangażowania niezliczonej ilości ludzi związanych z Uczelnią, i nie tylko. Uniwersytet to nie tylko zmiana nazwy, ale też sposobu nauczania, oferty dydaktycznej, struktur, słowem – wielka zmiana dla uczelni, ale również dla studentów – obecnych i przyszłych, dla miasta i dla regionu. Ta zmiana odbywa się na wielu poziomach, nie tylko dydaktycznych, ale też organizacyjnych. Jedną z nich jest zmiana wizualna dotycząca komunikacji Uczelni. Z przyjemnością powierzyliśmy to zadanie ponownie Rio Creativo. Ten zespół był odpowiedzialny za rebranding Akademii 6 lat temu i był to projekt, który był skuteczny. Wierzymy, że nowa odsłona, którą Państwo zobaczyli, a która została wypracowana w bardzo złożony i odpowiedzialny sposób, jest odpowiedzią na potrzeby Uniwersytetu Pomorskiego teraz i w przyszłości.
Tym razem proces rebrandingu jest jednak dużo bardziej złożony i pogłębiony. Prace zostały poprzedzone spotkaniami z władzami uczelni, instytutami, studentami i innymi jednostkami funkcjonującymi w ramach struktury Uniwersytetu. W fazie przygotowań przeprowadziliśmy też ankiety wśród studentów i pracowników uczelni oraz specjalne warsztaty strategiczne. Wszystko to pozwoliło zebrać informacje, które finalnie przekładają się na konkretne narzędzia do komunikacji uczelni – mówi Marcin Zgórski z Rio Creativo.
Dziś pokazaliśmy tylko ułamek tej pracy w postaci nowego logo, znaku uroczystego i części identyfikacji wizualnej uczelni. Trwają dalsze prace projektowe i koncepcyjno-strategiczne. Ich pełny efekt będzie można zobaczyć w ciągu najbliższych miesięcy. Natomiast Uniwersytet Pomorski w Słupsku musi iść do przodu komunikując się skutecznie – mówi Marek Guziński, Rio Creativo.
Zaprezentowaną nową komunikację wizualną Uczelni przygotowało słupskie studio Rio Creativo specjalizujące się w tworzeniu strategii marki, brandingu i komunikacji wizualnej.
źródło: Rio Creativo
Czytaj też: Identyfikacja wizualna | Grafika | Detal | Ciekawostki | Edukacja | whiteMAD na Instagramie