Pasaż Różowy w Poznaniu to kolejne miejsce, które udowadnia, że można stworzyć szyldy, które nie będą szpecić miejskiego krajobrazu, a jednocześnie będą spełniać swoją funkcję.

Pasaż Różowy w Poznaniu to jedna z bardziej znanych uliczek handlowych w stolicy Wielkopolski. Rozpoczynający się przy ul. Taczaka i kończący przy ul. Święty Marcin pasaż w latach 90. był tętniącą życiem uliczką pełną straganów, na których można było dostać niemal wszystko. Obecnie nie ma już takiego znaczenia jak 30 lat temu, a stosika handlowe przemieszały się z placówkami usługowymi.To, co było znakiem rozpoznawczym pasażu to wszechobecna szyldoza i krzykliwe reklamy, które z pewnością nie były estetyczne. Jest jednak nadzieja dla Pasażu Różowego. Jak informuje Miejska Partyzantka Reklamowa, fanpage, który walczy ze szpecącymi przestrzeń miejską reklamami, na wejściu do pasażu zaszły spore zmiany. Ze ścian od ulicy Święty Marcin, która jest najbardziej reprezentatywną ulicą Poznania zniknęły kolorowe banery, a ich miejsce zajęły proste tabliczki. Ostry, różowy baner zastąpił neon. 

Ostatnio mieliśmy przyjemność opisywać podobne zmiany na lepsze w Elblągu (TUTAJ), a także na warszawskiej Pradze (TUTAJ). 

 

zdjęcia:   Miejska Partyzantka Reklamowa