Czyste jak Bałtyk. Nietypowa akcja promująca dbanie o morze

Czyste jak Bałtyk to wystawa dotycząca przyszłości Bałtyku. Można ją oglądać do niedzieli 9 lipca, kiedy to dobiegnie końca tegoroczna edycja festiwalu Gdynia Design Days.

Podczas festiwalu Gdynia Design Days 2023 przenosimy się w przyszłość i prezentujemy innowacyjny produkt Bałtyk 2050. Chociaż to tylko wyobrażony proszek do prania, kryje się za nim prawdziwe przesłanie oraz potrzeba ochrony środowiska naturalnego. Pranie czyste jak Bałtyk? To możliwe, ale najpierw musimy zadbać o czystość morza – mówią pomysłodawczynie projektu Joasia i Aniela Fidler-Wieruszewskie oraz Natalia Kawczyńska.

W ramach wystawy powstała interaktywna przestrzeń w formie tymczasowego sklepu, który jest znacznie więcej niż tylko miejscem sprzedaży. To baza wiedzy o Bałtyku, miejsce wymiany doświadczeń i debat, które organizowane są podczas festiwalu.

Nietypowy sklep można odwiedzić do 9 lipca, znaleźć go można w Halach Targowych Gdyni (boks 325). “Sklep” jest otwarty od godziny 10 do 18. Odwiedzający będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat Bałtyku, dowiedzieć się o obecnych wyzwaniach, jakie stoją przed tym morzem, oraz poznać sposoby, w jakie możemy zadbać o jego przyszłość. Jednym z głównych celów sklepu Bałtyk 2050 jest inicjowanie debaty na temat ochrony środowiska.


Projekt został wsparty przez British Council. Wstęp na wystawę jest bezpłatny. Magazyn whiteMAD jest patronem medialnym Gdynia Design Days 2023, więcej o festiwalu pisaliśmy TUTAJ i TUTAJ.

fot. Maja Tybel

źródło: materiały prasowe

Czytaj też: Gdynia | Polscy projektanci | Wydarzenia  | Wystawa | whiteMAD na Instagramie