#PraskieRewolucjeReklamowe

Metamorfoza praskich szyldów w ramach projektu #PraskieRewolucjeReklamowe

#PraskieRewolucjeReklamowe to projekt realizowany przez stowarzyszenie Porozumienie dla Pragi dzięki wsparciu M. st. Warszawy (Biuro Stołecznego Konserwatora Zabytków). Celem projektu była inwentaryzacja dawnych reklam na Pradze, a także dokonanie metamorfozy kilku lokali usługowych z poszanowaniem dla zasad estetyki, przepisów prawa i lokalnego dziedzictwa.

Takie metamorfozy przeszły cztery zakłady – dwa warsztaty rowerowe (ulice Okrzei i Łomżyńska), pracownia ceramiczna (ulica Zachariasza) i sklep z grami planszowymi i nie tylko (al. Solidarności). Wszystkie cztery placówki wybrane do udziału w projekcie zyskały estetyczne szyldy świetlne, stanowiące z jednej strony źródło reklamy w nocy, a z drugiej uzupełnienie dotychczasowych działań poprawiających estetykę lokalu, jakie prowadzili najemcy. Reklamy świetlne przygotowała pracownia reklam „Ślusarnia Stalowa”.

Witryna sklepowa po metamorfozie w ramach #PraskieRewolucjeReklamowe

#PraskieRewolucjeReklamowe


Dodatkowo w ramach projektu powstał „Spacerownik po Pradze śladem dawnych reklam”. To publikacja, której wydawcą jest stowarzyszenie „Porozumienie dla Pragi”. Przewodnik przybliża historię szeroko pojętej reklamy na Pradze. Omawiane są w niej murale, szyldy, witryny i inne elementy reklamowe. Towarzyszy jej też część praktyczna dotycząca zasad reklamowania się w przestrzeni publicznej. Autorem publikacji jest Krzysztof Michalski. Publikacja dostępna jest bezpłatnie w wersji papierowej, jako składana mapa (nakład ograniczony) w siedzibie stowarzyszenia, w punkcie informacji turystycznej w Koneserze oraz w Muzeum Pragi. Elektroniczną wersję można natomiast znaleźć pod tym linkiem: Spacerownik po Pradze śladem dawnych reklam.

W ramach projektu odbyły się również spacery śladami dawnych praskich reklam, a także spotkanie szkoleniowe dla przedsiębiorców, na którym dowiedzieli się, jak warto się reklamować.

Źródło: porozumieniedlapragi.pl

Czytaj też: Metamorfoza | Witryna sklepowa | Miasto | Identyfikacja wizualna | Neony | Warszawa