fot. UM Zabrze

Nowe centra przesiadkowe w Zabrzu zostały otwarte

Otwarto dwa centra przesiadkowe w Zabrzu. Pierwsze znajduje się w centrum przy ul. Goethego drugie w dzielnicy Rokitnica przy ul. Krakowskiej i ul. Ofiar Katynia. To nowoczesne obiekty, które mają ułatwić mieszkańcom poruszanie się po mieście i regionie.

Centrum przesiadkowe w Rokitnicy ma powierzchnię 276 m kw. Prócz budynku i zadaszenia zbudowano tu otwarte perony i zewnętrzny parking. Pasażerowie będą mogli poczekać na autobus i skorzystać z lokali usługowych. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Grupa NDI, projekt przygotowała pracownia AN Archi Group, a inżynierem kontraktu była firma SWECO.

Nowe Centrum Przesiadkowe w Rokitnicy zajmuje obszar, na którym ograniczone były możliwości nie tylko składowania materiałów, ale też ich dostaw. Wymagało to od nas wiele uwagi, aby zapewnić wszystkim bezpieczne warunki pracy i efektywnie prowadzić roboty budowlane. W końcowej fazie projektu na budowie pracowało około 80 osób – mówi Damian Gil, Kierownik Budowy Centrum Przesiadkowego w Rokitnicy z Grupy NDI.

Obiekt zbudowano dość szybko. Prace związane z wykonaniem konstrukcji rozpoczęły się niemal dokładnie rok temu. Architekci zaprojektowali centrum jako lekki, zadaszony obiekt. Wcześniej pasażerowie musieli korzystać ze zwykłych wiat ustawionych przy peronach, teraz zamiast nich mogą poczekać na autobus w budynku. Obiekt zbudowano w konstrukcji stalowo-żelbetowej. Ciekawostką jest zielony dach, który zajął niewielki fragment zadaszenia.

fot. Grupa NDI

Kolejnym jest centrum przesiadkowe przy ul. Goethego. Jest to znacznie większy obiekt bo o powierzchni użytkowej wynoszącej nieco ponad 10 tys. m kw. Centrum posiada perony komunikacji autobusowej, dwupoziomowy parking dla aut i poczekalnię.

Nowe centra przesiadkowe zbudowano z wykorzystaniem dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020: „Centrum Przesiadkowe w Zabrzu”. Wartość całkowita zadania wynosi: 127 732 462,47 zł, z czego dofinansowanie UE wyniosło: 95 278 725,03 zł.

fot. Grupa NDI

źródło: UM Zabrze

Czytaj też: Komunikacja miejska | Miasto | Ciekawostki | Beton | Szkło | whiteMAD na Instagramie