W Ostrowie Wielkopolskim realizowany jest program, w ramach którego szyldy wybranych sklepów zyskują nowe oblicze. Przykładem jest metamorfoza sklepu Dora.
Zmiana szyldów jest możliwa dzięki akcji „Szyld w dechę”. Teraz odbyła się jego druga edycja. Miasto postanowiło odmienić szyldy sklepów, które znajdują się przy ulicy Kolejowej. W ten sposób, ulica po ulicy, poprawia estetykę całego miasta.
W ramach pierwszej edycji wydarzenia zmieniono witryny kilku sklepów. Zamiast pstrokatych napisów, powieszono efektowne neony. Zmiany te przeprowadzono w 2022 r. Neony zabłysły przy ulicy Wiosny Ludów. W pierwszej edycji udział wzięli: Sklep Mariett – Wiosny Ludów 27, Sklep Muzyk – Wiosny Ludów 21, Sklep Dobranoc – Wiosny Ludów 9, Biuro Nieruchomości Ulichnowski – Wiosny Ludów 7. Zdjęcia zmian znajdziecie w naszym artykule TUTAJ.
Akcja „Szyld w dechę” wróciła z metamorfozą kolejnych sklepów. Co ważne, wydarzenie jest nie tylko zmianą graficzną sklepów czy punktów usługowych, ale ma też walor edukacyjny. Szyldową rewolucję poprzedzają warsztaty, w których uczestniczą przedsiębiorcy. W ramach warsztatów organizowane są spacery studialne i wykłady, podczas których członkowie Stowarzyszenia archiBUNT pokazują przedsiębiorcom przykłady dobrych praktyk. Uświadamiają, jak estetyka witryny ich lokalu wpływa na wygląd całej ulicy, a w konsekwencji miasta. To dobra inwestycja.
Celem naszych działań jest nie tylko poprawa identyfikacji wizualnej poszczególnych miejsc. To kolejny element szeregu zadań powiązanych z Programem Rewitalizacji dla Ostrowa Wielkopolskiego. Inicjatywy te pozwalają na poprawę jakości przestrzeni publicznej i przyczyniają się do poprawy stanu obszaru rewitalizacji – podkreśla Jakub Tomalkiewicz, dyrektor Wydziału Polityki Przestrzennej Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim.
Dzięki wydarzeniu odnowioną witrynę zyskał sklep Dora. To sklep z prezentami, w którym można znaleźć przeróżny asortyment. Za nową identyfikację wizualną miejsca odpowiada Konrad Moszyński. Pamiętając o szerokim asortymencie sklepu i jego długiej tradycji projektant postanowił zachować wzór logo, ale zmienić jego położenie. Teraz w formie napisu pojawiło się nad główną witryną. W samym zaś oknie wyklejono symetryczne wzory, które porządkują widok.
W sumie podczas drugiej edycji wydarzenia odmieniono wygląd czterech sklepów. Łączny koszt zmian wyniósł 30 tys. zł. Miasto szykuje się już do trzeciej edycji, która zorganizowana będzie jeszcze w tym roku.
źródło i zdjęcia: Stowarzyszenie archiBUNT
Czytaj też: Metamorfoza | Witryna sklepowa | Identyfikacja wizualna | Neony | whiteMAD na Instagramie