IKEA i Pizza Hut stworzyły wspólnie stolik SAVA, który ma kształt i wygląd przypominający charakterystyczną plastikową podpórkę, która pojawia się w pudełkach z pizzą. Plastikowy gadżet, który wygląda jak miniaturowy stolik ma bardzo ważne zadanie – oddziela pizzę od wieczka pudełka, do którego mogłyby przykleić się składniki w trakcie transportu.

Obie marki zauważyły zainteresowanie miłośników pizzy skierowane w stronę małych plastikowych stoliczków, znajdujących się w opakowaniach pizzy. Obie marki postanowiły wspólnie stworzyć odwzorowanie podpórki w taki sposób, by mogła pełnić funkcję pełnowymiarowego stolika do pizzy.

Co równie ciekawe, IKEA wykorzystała swoje możliwości płaskiego pakowania mebli, dzięki czemu stolik został zapakowany w taki sposób, że po dostarczeniu do klienta wygląda niemal identycznie jak pizza opakowana w karton z sieci Pizza Hut. Kampania reklamowa promująca stolik i nowy smak pizzy dostępny w hongkońskich pizzeriach sieci Pizza Hut zaprojektowała pracownia Ogilvy. 

„Byliśmy absolutnie podekscytowani premierą nowej współpracy IKEA i Pizza Hut z zabawną, bezczelną kampanią, która okazała się dość popularna wśród fanów już pierwszego dnia! To świetna pizza, a ta kampania naprawdę pokazuje, jak współpraca może naprawdę przynieść korzyści fanom – nie tylko markom” – mówią przedstawiciele Ogilvy 

Współpraca obu marek okazała się wielkim sukcesem. Stoliki stworzone przez IKEA wyprzedały się w 67% już w pierwszy dzień sprzedaży, natomiast nowy smak pizzy z sieci Pizza Hut jest obecnie najbardziej popularną pozycją wybieraną przez smakoszy pizzy z Hongkongu. Warto dodać, że to nie pierwsza tego typu współpraca marki IKEA. Opisywaliśmy już między innymi współpracę IKEA z Tomem Dixon’em, o czym przeczytacie TUTAJ, współpracę z afrykańskimi projektantami, o których przeczytacie TUTAJ, a także najnowszą współpracę z założycielem marki Off-White – Virgilem Ablohem (TUTAJ).

Czytaj też: IKEA  | Opakowania | Meble | Ciekawostki

 

źródło: https://www.ogilvy.com