Jest ascetycznie. Restauracja FoodX w Warszawie z nowym wnętrzem

Restauracja sieci FoodX w Warszawie, pod którą kryją się takie brandy jak Mr. Pancake, Pizza BOYZ, Ghost Burger i Vegan Pizza Club przeszła pełen re-design. Miejsce w nowej aranżacji to przykład minimalistycznego, wręcz ascetycznego wnętrza. Jego projekt przygotował Łukasz Staniewski, właściciel pracowni Nova Studio.

FoodX to marka, która klientom chce dostarczać tak zwanego food experience. FoodX traktuje jedzenie jako kompleksowe doświadczenie – łączące nowoczesne menu, unikalny wystrój i szeroko pojęty lifestyle. Każda z pięciu restauracji w całej Polsce ma swój własny styl. Restauracja FoodX przy ulicy Marszałkowskiej 17 w Warszawie zmieniła się nie do poznania. Inspiracje sztuczną inteligencją, sztuką współczesną, luksusowym streetwearem to tylko przedsmak tego, co kryje się w środku.

Już od progu restauracji można przenieść się do innego świata i zachwycić futurystycznym wnętrzem, za którego projekt odpowiada Łukasz Staniewski, właściciel Nova Studio, wcześniej związany z prestiżowym barcelońskim biurem Isern Serra. Założeniem projektowym było nadanie istniejącemu wnętrzu świeżego, nowoczesnego charakteru przy użyciu kolorystyki i elementów charakterystycznych dla sieci FoodX występujących w innych lokalach oraz powiększenie przestrzeni o nową wielofunkcyjną salę znajdującą się w piwnicy.

Restauracja składa się z dwóch poziomów. Pierwszy stanowi parter z antresolą, gdzie wprowadzono nową paletę barw: widoczna cegła na ścianach i suficie została przemalowana w kolorze ciepłego, jasnego beżu, ten sam kolor pojawił się również na betonowej posadzce tworząc kojące, monochromatyczne tło dla zaprojektowanych elementów i mebli. Pastelowe kolory charakterystyczne dla sieci FoodX zostały zreinterpretowane w postaci stali pokrytej barwnymi gradientami, która pojawia się na dwóch głównych dominantach we wnętrzu – okładzinie baru i balustrady antresoli. Aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń elementy stałej zabudowy – tapicerowane sofy umiejscowiono w świetle okna oraz przy ścianie graniczącej z barem. Oryginalne wykończenie sofy srebrną, metaliczną tkaniną nadaje wnętrzu futurystycznego charakteru rodem z filmu science fiction. Towarzyszą jej stoliki w kolorze neonowej zieleni  – jednym z charakterystycznych kolorów sieci FoodX. Wnętrze dopełniono świeżym, miętowozielonym kolorem w postaci pozostałych mebli wykonanych na zamówienie. W centrum umieszczono wyróżniający się formą i błyszczącym inoxem wysoki stół barowy ze zintegrowanym ekranem ledowym w blacie, na którym wyświetlające się animacje sprawiają że koncept FoodX dostarcza doznań nie tylko smakowych ale również wizualnych. Wykorzystanie ekranów ledowych to kolejny z elementów charakterystycznych lokalu, który zastosowano we wszystkich przestrzeniach. Ekrany te pojawiają się również nad stołami w formie przypominającej futurystyczne oświetlenie.

Antresolę zamieniono w strefę lounge – przestrzeń przeznaczoną dla większych grup oraz imprez. Zaprojektowano ją w monochromatycznej tonacji – dominuje metaliczna, srebra tkanina na sofach oraz stal na stolikach wyposażonych w ekrany led. Surowy, minimalistyczny wygląd skontrastowano z różowym oświetleniem led na suficie.


Schodząc do nowej sali znajdującej się w piwnicy przenosimy się do innego wymiaru. Wnętrze przypominające futurystyczny sen wypełnione lustrami, stalowymi meblami oraz zasłonami z metalicznej tkaniny tworzy wizualnie atrakcyjną scenografię, której bohaterem jest każdy odwiedzający klient. W sali znajdują się charakterystyczne dla sieci FoodX huśtawki – w nowej odsłonie wykończone różową, włochatą tkaniną, która mocno kontrastuje z monochromatyczną szarością wnętrza. Drugim kontrastującym z otoczeniem elementem jest antyczna rzeźba pokryta graffiti z brandingiem restauracji. Nadaje wnętrzu unikalności i surrealistycznego charakteru. Wizualne doznania dopełniają animacje i grafiki pojawiające się na ekranach LED umieszczonych wokół sali.

Projekt nie ujrzałby światła dziennego gdyby nie otwartość i odwaga klientów. Gotowość na szalone koncepcje oraz nowatorskie rozwiązania to spełnienie marzeń każdego projektanta. Współpraca z siecią FoodX to była sama przyjemność i dzięki nim tak jak mówi ich slogan: the dream is real  – mówi Łukasz Staniewski, architekt.

Nad projektem pracowaliśmy od wielu miesięcy. Chcieliśmy stworzyć coś zupełnie nowego i świeżego, ale z naszym charakterystycznym, niepowtarzalnym vibe’em. Finalnie powstała przestrzeń jak ze snu i dwa zupełnie różne światy – nowoczesny parter z antresolą i bajkowy poziom -1. Jesteśmy bardzo dumni z efektu i cieszymy, że nowa odsłona restauracji jest już dostępna dla naszych gości – mówią Piotr i Maciej Śliwa, do których należy sieć i restauracja FoodX.

projekt: Łukasz Staniewski – nova studio

fot. ONI Studio

Czytaj też: Warszawa | Wnętrza | Restauracja  |  Styl loftowy we wnętrzach | Minimalizm | whiteMAD na Instagramie